HIERONNAN JÄLKEEN

OHJEET KOTIIN HIERONNAN JÄLKEEN

OHJEET KOTIIN HIERONNAN JÄLKEEN:


MUISTA JUODA VETTÄ!

  • n. 1 litra normaalin juomisen lisäksi. Hieronta kiihdyttää aineenvaihduntaa ja lisää imunestekiertoa. Veden juominen on tärkeää, jotta kuona-aineet poistuvat kehosta. Lihakset myös palautuvat nopeammin hieronnasta, kun niiden nestetasapaino on kunnossa


VÄLTÄ TREENAAMISTA/ KOVAA URHEILUA 1-2 PVÄ

  • Hieronnan hyöty menee hukkaan, jos lihaksia rasitetaan heti voimakkaasti treeneissä. On tärkeää antaa lihasten palautua rauhassa hieronnan jälkeen. Vältä voimakasta urheilua 1-2 päivän ajan. PIeni happihyppely on kuitenkin hyvästä.


ON NORMAALIA, ETTÄ LIHAKSET TUNTUVAT KIPEILTÄ 

  • Jos lihakset ovat kireät, on luonnollista, että ne kipeytyvät seuraavana päivänä hieronnasta. Yleensä kipu menee kuitenkin ohi viimeistään 1-3 päivässä. Useimmilla asiakkailla hyvä olo tulee jo heti hieronnan jälkeen.


MUISTA VENYTELLÄ JA HUOLTAA KEHOASI 

  • Urheilu ja kehon huoltaminen on osa kehosi hyvinvointia. Hieronnasta ei ole pidemmällä tähtäimellä hyötyä, jos et itse huolla kehoasi; Venyttele, rullaile, liiku!

  • Venyttelyllä pyritään: rentouttamaan lihaksia, parantamaan elimistön verenkiertoa ja aineenvaihduntaa, ylläpitämään nivelten liikkuvuutta sekä palauttamaan lihas lepopituuteensa rasituksen jälkeen.


HIERONNAN JÄLKEEN VOI MENNÄ SAUNAAN!


MUISTA KÄYDÄ SÄÄNNÖLLISESTI HIERONNASSA

  • Jos sinulla on hierontaan tullessasi jokin vaiva, se yleensä vaatii lyhyellä aikavälillä 3-5 hoitokertaa.

  • Tärkeää on myös käydä säännöllisesti hieronnassa (esim. 1x/kk).